Falska Människor Evelina tycker till.

Det här en sak jag irriterar mig på ! Vi tror saker om människor, vi litar på dom och tror att man är kompisar. Riktiga kompisar som håller hemlisar som man berättar för dom och inte snackar skit om varandra. Man litar alltså på varandra och tror att man är riktiga kompisar!

Sen finns det två typer av den här sorten ... Den riktiga människan och den Falska människan.

Den riktiga:

är den som håller käften om en kompis berättar en sak om hon/han inte vill ska komma ut bland folk. Hon/han finns där och stöttar när man har det jobbigt. Man snackar inte skit om varandra. Om man blir sur över något så går man direkt fram till sin kompis och säger : det där tyckte jag du inte gjorde rätt! Man går alltså inte tills sin andra kompis först och säger att hon va taskig för hon gjorde si och så ( då snackar man skit ). Om man tycke något är taskigt så gör man ABSOLUT inte så till sin kompis. Man tar INTE eller håller INTE ens på med kompisens "ex" "någon man gillar" Då är det ju slut på vänskapen på EN gång kan jag ju säga ! 

sen finns det ju motsatsen

Den Falska: Det finns alltså Sånna människor omkring oss som gör sånt här hela tiden. Alla har säkert varit med och träffat på en sådan här " falsk människa ". Dom snackar skit hela tiden om allt och alla och jag har bara lust att skrika  MENKOLLA PÅ DIG SJÄLV DÅ !?  du har inte så kmt att säga det är ju du som är dålig eftersom du snackar skit! Det finns människor som går bakom rygger på en. Ibland brukar jag fundera .. Undra om hon/han här skulle kunna snacka skit om mig? Den värsta sorten som jag tycker av den " falska människan " är när en kompis vet att man tycker om en person väldigt mycket eller att en person står en väldigt nära eller att man har varit tillsammans med en person m.m och så går ens KOMPIS och tar han/hennes nummer och börjar skcika sms med den här killen/tjejen..Då svider det ganska mkt. JAG kna säga att jag inte kommer bli vän med den här kompisen igen om det skulle hända mig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0